Měsíc férových cen: Startuje iniciativa na podporu lokálních značek

Koupili byste si náhrdelník za 500 Kč? Přijde vám tento obraz za 2000 Kč drahý? Na tyto otázky nelze bez dalších znalostí odpovědět. Jde o drátovaný náhrdelník, anebo bižu korálky navlečené za pár minut? Jedná se o výrobky vyráběné sériově, nebo jde o limitovanou kolekci, či dokonce jeden jediný kus?

Věděli jste, co všechno se skrývá za cenou českého výrobku?

Možná jste si taky někdy pomysleli, že to a to je neskutečně drahé, že se výrobce musel zbláznit. Ale je tomu skutečně tak? Dost bylo otázek, ponořte se společně s námi do listopadové iniciativy Měsíc férových cen. TAKARO je jeden ze spolupořadatelů této aktivity. Dalším je Bára ze značky textilních kreativních hraček lesito.

Sledovat Měsíc férových cen

Naší snahou je všem zájemcům ukázat, že ceny českých výrobků nejsou drahé, ale férové. Většina českých značek (tvůrců i menších firem) vyrábí limitované série, nechrlí produkty v tisících (často ani ve stovkách), jsou v úzkém kontaktu s vlastními zákazníky a samozřejmě odvádí české odvody. To vše se musí promítnout v ceně českého zboží.

Během listopadu v ní odkryjí čeští tvůrci a malé značky v rámci zmíněné iniciativy:

  • co vše se skrývá za cenovkou jejich výrobků
  • a proč by u nich zákazníci měli čas od času nakoupit.

Pro doplnění se dozvíte i příběhy těchto značek (jak a proč vůbec začali tvořit). Sledujte FB stránku Měsíc férových cen a nic vám neunikne.

U zapojených tvůrců uvidíte v průběhu listopadu 2022 někde na jejich webech, e-shopech či soc.sítích písmeno F a „rozpad ceny“ jejich výrobku. Příklad rozpadu ceny u naší knížky. V tomto článku si přečtěte, co vše se skrývá v cenotvorbě jedné dětské knížky.

měsíc férových cen

A proč vlastně nakoupit u českých značek?

Pro dobrý pocit. Ale to není za nás jediným důvodem. Koupí výrobků od českého tvůrce lidé získávají především originální věc, kterou nemá jen tak každý. Řada šperků, obrazů, dekorací jsou umělecká díla v jednotkách kusů.

Tím, že nakupujete od českého výrobce, lze očekávat i bezproblémovou komunikaci. Tvůrci jsou malí a většinou dělají vše okolo své značky sami, tedy i komunikaci se zákazníky, servis, edukaci na svých sítích a znají tak velmi dobře své zákazníky. Mohou jim dopřát zboží přesně podle jejich potřeb.

V neposlední řadě nakupující zanechává své peníze v domácí zemi. Tvůrce obvykle nakoupil, vyrobil či zkompletoval výrobek v Česku, kde odvedl daně a další platby. Nákupem u českých značek lidé podporují domácí ekonomiku a přidanou hodnotu podnikání (řemeslnou tradici).

Jistě, přijdete i vy na další důvody, proč tu a tam nahlédnout k nějaké lokální značce a nakoupit právě u ní. Děkujeme za to, že podporujete zlaté české ručičky a na viděnou ve FB skupině.

Sledovat Měsíc férových cen

A mimochodem, myšlenky iniciativy (podpora domácí ekonomiky, férová odměna za práci, příběhy lokálních značek) zaujala i tak velká média, jako například Forbes Česko (přečtěte si jejich článek tu).

Máma Hanča
Jsem máma dvou prcků a miluju psaní. Když děti dovolí, vymýšlím pohádkové příběhy a vědomostní hračky. Společně s partnerem si myslíme, že budoucnost leží ve zvídavých dětech. Právě pro ně na TAKARO vybíráme kvalitní certifikované hry, hračky a knížky od českých firem.
Web: https://www.takaro.cz
E-mail: infotakaro.cz
Zpětný odkup hraček